ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://oroknozi.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról: https://oroknozi.hu/pages/aszf.
Definíciók:
Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.
Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Ajándékozott: az a természetes személy, aki az ajándékutalványt vagy kuponkódot beváltja, függetlenül attól, hogy azonos-e a Felhasználóval/Fogyasztóval.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI
A szolgáltató neve: Noszkó Ágnes EV.
A szolgáltató székhelye: 1134 Budapest, Klapka utca 4-6 B
A szolgáltató telephelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 1134 Budapest, Klapka utca 4-6 B
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@oroknozi.hu
A szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 57396073
A szolgáltató adószáma: 59375805-1-41
A szolgáltató telefonszáma: 06706383620
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság: Budapest Főváros Kormányhivatala, Kereskedelmi, Haditechnikai, exportellenőrzési és nemesfém hitelesítési főosztály, 1089 Budapest, Bláthy Ottó utca 3-5., Telefon: +36 1 4585-695, E-mail: nnyevo@bfkh.gov.hu (508/2017 (XII.29) Kormányrendelet, 2005. évi ClXIV Törvény)
A szerződés nyelve: magyar
Tárhely szolgáltató neve, címe: Shopify Inc. 2nd Floor 1-2 Victoria Buildings Haddington Road Dublin 4, D04 XN32, Írország, info@shopify.com
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen ÁSZF 2025. szeptember 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.
2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül (kivéve jelen dokumentumot és az adatkezelési tájékoztatót).
2.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban.
3. REGISZTRÁCIÓ / VÁSÁRLÁS
3.1. A szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás (pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.
3.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon).
4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK
4.1. A megjelenített termékek a webáruházból online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek), azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges).
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.
4.4. Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató nem köteles a megrendelést ezen az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes, valós áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van
- nem elfogadni a módosított ajánlatot, lemondani megrendelést.
- megrendelését fenntartani a helyes áron.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
Hibás árnak minősül a
0 Ft-os,
1 Ft-os, illetve
az az akciós ár, amely nem felel meg a feltüntetett kedvezmény százalékos mértékének az eredeti árhoz képest. Például, ha egy termék eredeti ára 10.000 Ft, és 50%-os kedvezmény van rá érvényben, akkor a helyes akciós ár 5.000 Ft lenne. Hibás árnak számít, ha ehelyett 1.000 Ft vagy 2.000 Ft jelenik meg.
4.5. Lenyomatok megőrzése és megsemmisítése
4.5.1. Lenyomatnak” minősül minden, a termék elkészítéséhez átadott anyag: fotó(k), videó, 3D fájl(ok) és fizikai minták. A lenyomatokat az ékszerkészítéshez történő felhasználás céljából átvételt követően – attól a naptól kezdve, hogy fizikailag beérkeztek hozzánk – 2 hónapig díjmentesen tároljuk; a beérkezésről e-mailben értesítést küldünk. A 2 hónap lejártát követően a lenyomatokat véglegesen és helyreállíthatatlanul megsemmisítjük, kivéve, ha Fogyasztó Örökőrző tárolási szolgáltatásra előfizet. Örökőrző előfizetés hiányában a későbbi utánrendelések teljesítéséhez új lenyomatvétel szükséges. A lenyomatokhoz kapcsolódó személyes adatok kezelésének részleteit az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza.
4.6. Ajándékozás, ajándékutalványok és kuponok
4.6.1. Ajándékként kapott, konkrét ékszerre szóló 100%-os kuponkód egy előre meghatározott termék(összeállítás) megvásárlására jogosít. Ha az ajándékozott a meghatározott terméktől eltérő, alacsonyabb értékű terméket választ, a különbözet nem jár vissza, a fel nem használt érték elvész; a kupon részben nem váltható be. Magasabb értékű termék választása esetén az ajándékozott a különbözetet a megrendelés során kiegészíti. A kuponkód nem váltható pénzre, és más termékre nem használható fel; egyszeri felhasználásra jogosít.
4.6.2. Az ajándékutalvány értékalapú fizetőeszköz, amely a megjelölt érvényességi időn belül, egyetlen rendeléshez használható fel. Az utalvány nem váltható készpénzre. Részleges beváltás nem lehetséges: ha a rendelés végösszege alacsonyabb az utalvány értékénél, a különbözet nem jár vissza, a fel nem használt rész elveszik. Magasabb végösszeg esetén a különbözetet a Fogyasztó kiegészíti. Az utalvány nem használható fel további ajándékutalvány vásárlására, és más kedvezményekkel nem vonható össze. Az utalvány az érvényességi idő lejárta után nem használható fel; hosszabbításra és újrakibocsátásra nincs lehetőség.
5. RENDELÉS MENETE
5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek tulajdonságait (anyag, méret, lánchossz, díszítő kő, betű vésés) és darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
5.4. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Az „szemetes” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „növelés/csökkentés” ikonra kattint Felhasználó.
5.5. Felhasználó megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
5.5.1. Fizetési módok:
Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
Készpénzes fizetés a futárnál (helyszíni utánvét): Felhasználó jogosult a megrendelés teljes ellenértékét készpénzben megfizetni a csomag kézbesítésekor a futár részére. Ez a fizetési mód kizárólag házhozszállítás választása esetén érhető el, utánvétes kezelési díj (990Ft) felszámítása mellett.
Bankkártyás fizetés a futárnál (helyszíni utánvét): Felhasználó jogosult a megrendelés teljes ellenértékét a kézbesítéskor, a futárnál bankkártyával megfizetni (POS-terminálon keresztül). Ez a fizetési mód kizárólag házhozszállítás esetén érhető el, és igénybevétele az adott kézbesítő partner kártyaelfogadási lehetőségétől és területi lefedettségétől függ. A helyszíni bankkártyás fizetés az utánvét egyik formájának minősül; az utánvétes rendelésekre vonatkozó kezelési díj (990Ft) erre a fizetési módra is alkalmazandó.
5.5.2. Szállítási költség (bruttó összegek):
Magyar Posta háznál történő kézbesítés: 1990 Ft
Magyar Posta csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: 990 Ft
Megjegyzés: utánvét kizárólag házhozszállításnál érhető el; választása esetén a szállítási díjon felül 990 Ft utánvét-kezelési díj fizetendő.
5.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján köteles a csomagot késedelem nélkül, lehetőleg a kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Amennyiben a Felhasználó nem vizsgálja át a csomagot, szerződésszegést követ el, és viseli az ezzel való következményeket (a termék állapotának bizonyításának nehézsége). A termék(ek) kézbesítése munkanapokon 8:00 és 17:00 óra között történik. A kiszállításról a kézbesítő partner előzetes értesítést küld (e-mailben és/vagy SMS-ben).
5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a „megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „növelés, csökkentés” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „eltávolítás” linkre kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.
5.11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5.12. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A
szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
Különös szabályok:
Garancia - Szolgáltató a 8. fejezet általános szabályain felül az alábbi garanciális feltételeket vállalja:
Az ékszereinkre
- 10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási árú termék esetén egy év
- 100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási árú termék esetén két év
- 250.000 forint eladási árú termék felett három év
garanciát vállalunk, feltéve, ha az, a rendeltetésszerű használat mellett, igazolható módon, az Öröknózi gyártási hibájára vezethető vissza.
Ékszereink alkalmi viseletnek minősülnek, így nem javasoljuk alváshoz, fürdéshez, napozáshoz, sportoláshoz, stb. Tárolja Öröknózi ékszereit dobozban vagy tasakban, amelyet a megvásárolt termékhez kapott, mely védi őket az elszíneződéstől és megrongálástól! Nem tartozik a jótállás hatálya alá a Vásárló által okozott sérülés, illetve a természetes anyaghasználatból eredő elváltozások (pl. karcolódás).
Az olyan vegyi anyagok, mint például az ezüst tisztító folyadék komoly kárt okozhatnak az ékszerekben. Az ezüst természetes élettani velejárója, hogy az idő múlásával szulfidálódik, amitől elfeketedhet. Mindez nem hiba, hanem a normál használat és viselés velejárója. FONTOS: Tartsa távol és óvja Öröknózi ékszereit mindenféle vegyi anyagtól, sminktől, parfümtől, krémtől, klóros és sós víztől és erős UV sugárzástól! Az ékszerhez mellékelt használati útmutató előírásainak betartása a rendeltetésszerű használat feltétele. Amennyiben a Felhasználó az útmutatóban foglaltakat nem tartja be, és ennek következményeként hiba, sérülés vagy értékcsökkenés keletkezik, a Szolgáltató e körben felelősséget nem vállal; az így keletkezett hibákra jótállási/kellékszavatossági igény nem érvényesíthető. Ez a kikötés nem érinti a fogyasztót megillető kötelező szavatossági és jótállási jogokat.
Az ékszerek a Megrendelő által megküldött lenyomat/minta alapján készülnek; a Szolgáltató a mintát ékszerré alakítja, annak adottságait a lehető legjobban kihasználva. A végtermék mintázata, kontúrja és arányai az átadott lenyomat jellegétől és minőségétől függenek. A honlapon feltüntetett medálméretek tájékoztató jellegűek; az elkészült darabok az egyedi minta és a kézi kivitelezés miatt kismértékben eltérhetnek ezektől. Az ilyen, a rendeltetésszerű használatot és esztétikai összhatást nem befolyásoló kisebb eltérés nem minősül hibának. A lenyomat tájolását, kivágását és méretezését a Szolgáltató határozza meg esztétikai és műszaki szempontok szerint, a minta adottságainak figyelembevételével.
A javítható hibákat garanciálisan javítjuk, nem javítható hiba esetén a terméket kicseréljük. Amennyiben sem javítani, sem cserélni nem tudjuk a terméket, úgy a vevő választhat árleszállítást vagy élhet az elállási jogával. A garancia kizárólag a rendeltetésszerűen használt és gyártási hibás termékekre vonatkozik.
Az egyéni fémérzékenységből/allergiás reakcióból eredő panasz önmagában nem minősül hibás teljesítésnek. Ez nem érinti a fogyasztót megillető kellékszavatossági jogokat.
6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
6.1. Megrendelések a webáruházban 0–24 órában leadhatók. A rendelések feldolgozása munkanapokon történik. A Szolgáltató elektronikus úton rendelés-visszaigazolást küld, és tájékoztatja a Fogyasztót a várható teljesítési időről.
6.2. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 8-12 héten belül.
6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Fogyasztó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
6.4. Ha a Szolgáltató vállalja a termék Fogyasztóhoz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a Fogyasztóra, amikor a Fogyasztó vagy az általa kijelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket birtokba veszi. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor száll át a Fogyasztóra, ha a fuvarozót a Fogyasztó bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem a Szolgáltató ajánlotta.
6.5. A terméket a Szolgáltató sértetlenséget biztosító csomagolásban adja át a fuvarozónak. Átvételkor észlelhető sérülés esetén a Fogyasztó kérheti jegyzőkönyv felvételét és megtagadhatja az átvételt. Kérjük, ilyen esetben a Fogyasztó haladéktalanul értesítse a Szolgáltatót (fényképekkel segítve az ügyintézést).
6.6. Rejtett sérülés vagy hiba észlelése esetén a Fogyasztó köteles azt a felfedezést követően késedelem nélkül jelezni; fogyasztói szerződésben a felfedezéstől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
7. ELÁLLÁS JOGA
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. Ennek megfelelően a lenyomat alapú Öröknózi termékek személyre szabott termékeknek minősülnek, ezért ezekre a 14 napos elállási jog nem vonatkozik. A személyre szabott termékekhez tartósan és roncsolásmentesen nem eltávolítható módon rögzített szerelékek (például: csomózott zsinór, lézerhegesztéssel rögzített lánc) a megrendelés tárgyát képező egyedi egység részének minősülnek, így ezekre sem terjed ki a 14 napos elállási jog. Ezzel szemben a külön, önálló termékként vásárolt, nem személyre szabott termékekre a 14 napos elállási jog általános szabályai irányadók. Az elállási nyilatkozat minta az alábbiakban található, illetve erről a linkről letölthető docx formátumban.
Elállási/Felmondási nyilatkozat
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett (1):
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében (2):
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja (3):
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt.:
1) Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és - ha van - telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.
2) Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése.
3) A megfelelő jelölendő.
7.2. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát (pl. képzések, tanfolyamok, stb.)
7.3 A fogyasztó az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
7.4. Elállás esetén Fogyasztó az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.5. Ha Fogyasztó eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Szolgáltató által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.6. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
8. SZAVATOSSÁG
8.1. Hibás teljesítésnek minősül, ha az áru a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben/jogszabályban előírt minőségi követelményeknek. (Ha a Fogyasztó a hibát a szerződéskötéskor ismerte vagy ismernie kellett, az nem minősül hibának.)
8.2. A Fogyasztó a hibát késedelem nélkül köteles jelezni, és – választása szerint –
a) kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve ha az lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna;
b) ha a kijavítást/kicserélést nem kérte vagy nem kérheti, illetve az nem történt meg észszerű határidőn belül vagy jelentős kényelmetlenség nélkül, a Fogyasztó árleszállítást igényelhet vagy a szerződéstől elállhat.
A Fogyasztó a szerződésszegés súlyához igazodva visszatarthatja a vételár még fennmaradó részét a kijavítás/kicserélésig. A kijavítás/kicserélés minden költsége (így különösen szállítás, visszaszállítás, anyag, munka) a Szolgáltatót terheli; ha a hiba miatt eltávolítás/újbóli üzembe helyezés szükséges, ezek költségeit is a Szolgáltató viseli.
8.3. A kellékszavatossági igény érvényesítésének általános elévülési ideje 2 év (használt árunál 1 év). A teljesítéstől számított 1 éven belül vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítéskor fennállt; 1 év után a bizonyítás a Fogyasztót terheli.
8.4. A Fogyasztó kellékszavatossági igényét közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.
8.5. A Fogyasztó – választása szerint – a hibás termék miatt termékszavatossági igényt is érvényesíthet a gyártóval/forgalmazóval szemben (kijavítás vagy kicserélés kérhető). A termékszavatossági igény a termék forgalomba hozatalától számított 2 évig érvényesíthető.
8.6. A Szolgáltató nem felel az olyan károkért/hibákért, amelyek a kárveszély átszállása utáni nem rendeltetésszerű használatból, gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve kezelési/ápolási előírások be nem tartásából erednek. (Ez a rendelkezés nem érinti a Fogyasztó jogszabályon alapuló szavatossági jogait.)
9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
10. VEGYES RENDELKEZÉSEK
10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
10.6. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
10.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
10.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
11. PANASZKEZELÉS RENDJE (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát e-mailben vagy levél útján is közölheti.
11.2. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.3. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):
11.4. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 326/2024. (XI. 14.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
11.5. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető testület neve
Békéltető testület székhelye, címe:
Illetékességi terület
Budapesti Békéltető Testület
Budapest
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Budapest
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Pécs
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu<br /> E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu
Baranya vármegye,
Somogy vármegye,
Tolna vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén
Vármegyei Békéltető Testület
Miskolc
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
501-871 (folyamatban lévő ügyek)
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu<... /> E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,
Heves vármegye,
Nógrád vármegye
Csongrád-Csanád Vármegyei
Békéltető Testület
Szeged
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu<br /> E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Békés vármegye,
Bács-Kiskun vármegye,
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székesfehérvár
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu<br /> E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
Fejér vármegye,
Komárom-Esztergom vármegye,
Veszprém vármegye
Győr-Moson-Sopron Vármegyei
Békéltető Testület
Győr
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Győr-Moson-Sopron vármegye,
Vas vármegye,
Zala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei
Békéltető Testület
Debrecen
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye,
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Budapest
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszáma: +36 1 792 7881
Elnök: Dr. Koncz Pál
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu;<br /> www.panaszrendezes.hu<br /> E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Pest vármegye
11.6. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében
a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
11.7. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.
11.8. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
11.9. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
12. SZERZŐI JOGOK
12.1. Miután a https://oroknozi.hu/, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://oroknozi.hu/ weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.
12.2. A https://oroknozi.hu/ weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos a https://oroknozi.hu/ weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://oroknozi.hu/ weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
12.5. A https://oroknozi.hu/ név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
12.6.Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
13. ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://oroknozi.hu/pages/adatkezelesi-tajekoztato
Budapest, 2025. szeptember 1.